What’s in it for Feys?

november 18, 2007 at 5:15 pm 9 reacties

Een steunproject voor kansarme kinderen: klonk leuk in theorie maar ze moeten het me geen tweede keer aansmeren. In 2001 liet ik me overhalen om zo’n kind te steunen – de copywriters van de folder hadden hun best gedaan. Anyway, ik zag er wel naar uit om afgelopen vrijdag naar het achtergestelde gebied te trekken en met eigen ogen te gaan checken of ze me daar geen kat in een zak hadden verkocht.

Mocht ik daar even dat erbarmelijke schooltje bezoeken en met de ouders praten. Dikke tegenvaller. De ontmoeting verliep bijzonder stroef en het was alsof alle initiatief van mij moest komen. De meeste vragen die ik over het schoolproject stelde, werden straal genegeerd en er kwam niet het kleinste woord van dankbaarheid voor zes jaar onophoudelijke financiële steun. Ik vraag me trouwens af wat er zoal met mijn geld gebeurd was.

Het kind zelf kreeg ik pas in de namiddag te zien en het stond me voortdurend met een enge blik aan te staren. Het leek de situatie helemaal niet te begrijpen en er was totaal geen klik.

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen maar een klein beetje return naar mij toe was wel gepast geweest. “Egoïstisch ingesteld” kreeg ik dan te horen als reactie op mijn ongenoegen. Dan krijg je als dank ook nog een hoop zottigheden naar je hoofd geslingerd.

Onnodig te zeggen dat de betalingsopdrachten zijn stopgezet. Ik kan even goed een kind van hier op een viooltje leren spelen.

Entry filed under: Algemeen.

Zeikers Timewasters

9 reacties Add your own

  • 1. Ellen  |  november 18, 2007 om 10:47 pm

    Ik heb de indruk dat JIJ de opzet van zon steunproject niet snapt… jezus christus. precies alsof het een product is dat je gekocht hebt. Kan het geloven dat ze raar reageren daar als ze zo iemand voor zich krijgen …

    Beantwoorden
  • 2. Inferis  |  november 18, 2007 om 11:38 pm

    Groot gelijk. Ze zouden dat moeten afschaffen, kansarme kinderen.

    Beantwoorden
  • 3. Inferis’ Mind Dump » Blog Archive  |  november 18, 2007 om 11:41 pm

    […] of niet, Metatale buzz of niet: dit is er toch wel wat […]

    Beantwoorden
  • 4. Kris  |  november 19, 2007 om 9:15 pm

    Je hebt gelijk, een merci kost geen geld.

    Beantwoorden
  • 5. Tjoff  |  november 20, 2007 om 8:58 am

    En wanneer gaat men nu eens eindelijk de adel steunen?
    Zij zijn de derde wereld onder de kansarmen.

    Beantwoorden
  • 6. Steven Feys  |  november 21, 2007 om 9:56 am

    The Lode Keeper, ik heb bromvliegen gekend die makkelijker weg te slaan waren dan jij.

    Beantwoorden
  • 7. The Lodge Keeper  |  november 21, 2007 om 11:50 am

    Geachte Heer Feys. Zolang u dt- en andere fouten in mijn reply’s blijft smokelen blijf ik hier langskomen om u uit te lachen. Stoort u dat?

    Het verwondert me trouwens niks dat u sterk bekend met strontvliegen.

    Beantwoorden
  • 8. Guy Verhofdtadt  |  december 17, 2007 om 11:48 am

    Wat bent u een ongelofelijk lul!

    Beantwoorden
  • 9. Henri  |  februari 25, 2008 om 12:28 pm

    Ik kan begrijpen dat men ter plaatse geen geweldige uitleg kon geven, die mensen hebben zelf ook geen opleiding/training/salaris om een pr stunt uit te halen.

    Maar de organisatie die er achter zit zou wel beter moeten kunnen. Zij moeten toch ten minste kunnne uitleggen wat er met je geld gebeurt, wat de omstandigheden zijn, welke realisaties er al zijn, welke projecten nog lopen, … Als dat soort uitleg al niet mogelijk is, dan weet je inderdaad niet eens wat er met je geld gebeurt…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



