Binnen!

januari 9, 2008 at 10:12 pm 8 reacties

Ik stel voor dat jullie het maar meteen van me aannemen: hoe gekker je ’t bedenkt, hoe meer poen er achter zit. Turnpantoffeltjes bijvoorbeeld. Fruitig gekleurde turnpantoffeltjes, 100% katoen en lelijk als de nacht (met mode ga je niet in discussie). Onderschat ze maar niet, die slofjes. Toegegeven: het businessplan was rock solid, de spot liep als een trein, Steven Feys stelde de ploeg samen. De dikke zak geld lag onder de kerstboom.

Ik moet die guts van me dan toch maar eens duur laten verzekeren want ik had weer iets in de gaten gekregen zoals dat dan gebruikelijk gaat. En godzijdank, dit grapje heeft me gedurende de vijf laatste weken maar liefst 16 miljoen euro zwaarder gemaakt. In de handen ja. Ben ik daar even met de vetgespijsde hoofdvogel gaan lopen in Taipei. Gemotiveerd, jong productieteam dat er elke dag weer voor gaat – toch raar dat ze daar het chronisch vermoeidheidssyndroom niet lijken te kennen. Prima werkomstandigheden ook, maak je geen illusies: die Chinezen hebben niks tekort. De enige mensen die ik hoor klagen zijn de ongeduldigen die letterlijk aan de deur komen schreeuwen waar die verdomde turnpantoffeltjes blijven.

Wat is het nu ijzig stil aan de kant van de onberekenbare investeerders die het op de valreep een te gek risico vonden. Dikke pech, schijters, want het houdt natuurlijk niet op bij Azië. De rest van de wereld is ook niet gek maar ik moet nog even nadenken over de toekomst van die onstopbare sneeuwbal.

En ja, sorry, wanneer de kassa zo oorverdovend gaat rinkelen, dan wachten de ondankbare zwijnen maar net zo lang tot ik weer de tijd heb om er mijn glanzende parels aan te vergooien. Ik ga in het buitenland geen zakenrelaties op het spel zetten door daar tussen twee meetings door als een losgeslagen tiener aan dat blogje te liggen rommelen, ze zouden nogal kijken zeker.

Ik was éven bij de grote mensen. Mag het?

Entry filed under: Algemeen, Inzichten, Marketing & Communicatie. Tags: , , , .

Jo Cornu nieuwe CEO Agfa-Gevaert Pay & deliver ook in België

8 reacties Add your own

  • 1. Lapin McAdam  |  januari 10, 2008 om 12:21 am

    Steven Feys is back!

    Beantwoorden
  • 2. Bruno  |  januari 10, 2008 om 10:13 am

    Zeg alle mooie plannen maar af, hij is terug. *zucht*

    Beantwoorden
  • 3. Marburg  |  januari 10, 2008 om 10:20 am

    Ze moesten hem niet meer hebben ginder :)

    Beantwoorden
  • 4. Bruno  |  januari 10, 2008 om 10:25 am

    Ja, misschien was het wel ‘Buiten!’

    Beantwoorden
  • 5. Jonas  |  januari 10, 2008 om 11:32 am

    Eindelijk, ik dacht dat de inspiratie op was :-)

    Beantwoorden
  • 6. The Lodge Keeper  |  januari 11, 2008 om 11:04 am

    Het mag Steven, het mag. Maareuh… met 16 miljoen euro op zak, zou er dan niet eens een tournéeke afkunnen voor je grootste fans?

    Beantwoorden
  • 7. Wim N  |  januari 12, 2008 om 4:32 pm

    Ik had geen seconde getwijfeld om hierin mee te investeren. Maar dan mag je me verdomme wel op de hoogte brengen als het ijzer heet it!! ‘k Geloof m’n ogen niet zeg… Op mij moet je in elk geval niet meer rekenen.

    Beantwoorden
  • 8. Binnen! | Business Blogs  |  maart 1, 2011 om 4:32 pm

    […] Ik stel voor dat jullie het maar meteen van me aannemen: hoe gekker je ’t bedenkt, hoe meer poen er achter zit. Turnpantoffeltjes bijvoorbeeld. Fruitig gekleurde turnpantoffeltjes, 100% katoen en lelijk als de nacht (met mode ga je niet in discussie). Onderschat ze maar niet, die slofjes. Toegegeven: het businessplan was rock solid, de spot […] De meest omstreden blog over marketing en communicatie – Steven Feys […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



