Return to sender

januari 22, 2008 at 7:45 pm 2 reacties

Net terug van Hoofddorp. Je had ze moeten zien. Bakkertje kreeg het even moeilijk toen hij me zag. Hij wist wat ik bij aankomst al gepland had: de onvoorwaardelijke overwinning van TNT tegen het zevenkoppige monster in Duitsland en het terugbrengen van de vrede in hun bedrijf. Ik zette mijn gsm op semi-automatisch en begon onmiddellijk met een paar telefoontjes naar Duitsland. Onder andere naar die Büttner, even kijken of hij het ook in mijn gezicht durfde zeggen. Ik kreeg een medewerker aan de lijn, gaf m’n naam, werd een paar keer op hold gezet, hoorde precies een deur dichtklappen op de achtergrond en kreeg uiteindelijk te horen dat Büttner onbereikbaar was. Raar. Opeens van de aardbol verdwenen die vent. Entschuldigung hier, Entschuldigung daar, dichtgesmeten. Zeikers!

Dan maar aan mijn onoverwinnelijke abcde-procedure begonnen: adviseren, bellen, corrigeren, dirigeren en evalueren. Geloof me, een straffe noodsituatie die daar een verhaal tegen weet. Nadien alles in me opgenomen, me even teruggetrokken en opnieuw tevoorschijn gekomen met een paar eenvoudige instructies. Schaffels deed braafjes wat hij moest doen en bleek eens te meer een golden boy te zijn in het vak. Ons zegje, mooi strikje errond en bombs away – opgelost.

Grote klanten van TNT oproepen om geen zaken meer met hen te doen door wat lam op de stoep te gaan liggen, inventief kan je’t niet noemen. Even kijken hoever hij daarmee raakt voor hij overwoekerd wordt door advocaten die het stof uit zijn broek komen kloppen. Als hij wil praten, fine! De deuren staan wijd open, de tafel staat klaar. Ik wil zelfs voor verse koffie zorgen als het moet. Maar dan mag onze vriend eerst wel eens van onder z’n bedje komen.

Entry filed under: Consultancy. Tags: .

Vodden Oorlog!

2 reacties Add your own

  • 1. H. Bakema  |  januari 23, 2008 om 10:25 pm

    Meneer Feys,
    bovenstaande beweringen zijn ridicuul, zo niet totaal uit de lucht gegrepen. Ik vraag me af of u wel goed bij uw hoofd bent.

    H. bakema
    executive TNT
    Den Haag

    Beantwoorden
  • 2. Inferis  |  januari 25, 2008 om 10:51 pm

    Meneer bakema heeft duidelijk Stevens boek niet gelezen.
    Niet moeilijk ook.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



