Weekendpack

februari 20, 2008 at 10:03 pm 20 reacties

Net een uur met Philip Kotler aan de lijn gehangen. Had de man ooit ontmoet, vrij kort. Hij had het ondertussen horen waaien en moest me per se aan de lijn krijgen, geen idee waar hij m’n nummer vandaan gehaald had. Geen speld tussen dat nerveus geratel van hem te krijgen. Het leek alsof meneer zich in alle hevigheid moest bewijzen tegenover mij. Heel zenuwachtig ook, raar mannetje. Toen ik eindelijk iets over mezelf zou vertellen dacht hij plots aan een meeting, dat soort dingen, fin.

In een tijd waar een verbod op tabaksreclame volstrekt normaal is en de sigaret angstvallig uit de horeca geweerd wordt, zouden de mensen wel eens kunnen vergeten hoe heerlijk roken wel is. De baan op gaan zonder mijn Marlboro Lights, ik mag het niet gedroomd hebben. Mensen die niet roken kunnen zich net zo goed opsluiten in de muurkast en hopen dat het zo snel mogelijk afgelopen is met dat leven. Doseren is de boodschap, geloof me. Doseren, en die kanker komt je zo voorbij gewaaid, niks aan de hand. Maar het is niet altijd even eenvoudig als een volle lading tabak naar je longblaasjes ligt te loeren.

Oplossing? Weekendpacks. Niet de 10-packs van weleer die op hun zogezegde kindvriendelijkheid werden afgestraft. Veertien sigaretten, het gemiddelde verbruik tijdens een weekend, en dan afgelopen. Twee rijen van zeven, that should get the weekend covered. Hou je oren en ogen open, jongens, want je zal geen nightshop meer uitkunnen zonder dat het woord door je onderbewustzijn giert. Weekendpacks, voor lui  die een ontspannen weekend verdiénd hebben, maar er tijdens de week keihard tegenaan willen gaan.

Ik kwam op het idee tijdens een golfpartij met de CEO van een bekende Franse tabaksgigant en zijn entourage. Het zou even niet over zaken gaan, maar bon, wat doe je als een idee in je opkomt waar een rots goud mee te verdienen valt en voor jou staat een halve gare in geruite broek met zijn knietjes te wiegen? Dan begin je er gewoon over, hou nu eens op over die verdomde swing, man. Ik probeer je hier rijk te maken, mag ik?! Toen ik in een paar zinnen het idee naar voor bracht, hoorde ik hem zich luidop afvragen wat hij daar 200km van zijn onderhandelingstafel zat te doen. In een geruite zomerbroek. Op een grasplein waar geen fuck te beleven viel.

In een aanpalende tearoom hebben we de eerste krijtlijnen uitgetekend van het idee en de introductie in de markt ervan. Want hoeveel beken geld het ook naar de pocket zal kanaliseren, zo’n zaken moet je altijd voorzichtig aanpakken. Zeker wanneer er gekken rondlopen van “ik niet roken – jíj niet roken!”. Het zullen de eerste zijn om zo’n weekendpack te scoren, onthou wat ik hier zonet gezegd heb.

Entry filed under: Algemeen, Inzichten. Tags: .

En jullie?

20 reacties Add your own

  • 1. The Lodge Keeper  |  februari 21, 2008 om 8:40 am

    Steven toch!

    Beantwoorden
  • 2. The Lodge Keeper  |  februari 21, 2008 om 10:33 am

    Stoofvlees.

    Beantwoorden
  • 3. The Lodge Keeper  |  februari 21, 2008 om 11:16 am

    That’s my Steven! Comments aanpassend alsof het niks is.

    Beantwoorden
  • 4. Dirk Tieleman  |  februari 21, 2008 om 2:39 pm

    Ik snap het niet.

    Beantwoorden
  • 5. The Lodge Keeper  |  februari 21, 2008 om 3:06 pm

    Wel Steven, die derde, dat vond ik nu eens echt grappig.

    Beantwoorden
  • 6. Rubens  |  februari 21, 2008 om 3:21 pm

    The Loge Keeper, jij bent precies nogal intens bezig met deze blog hé?

    Beantwoorden
  • 7. The Lodge Keeper  |  februari 21, 2008 om 3:25 pm

    Eerlijk gezegd: ik wou één comment posten, omdat dit artikel inhoudelijk je reinste bullshit is. Maar als Steven die elke keer opnieuw aanpast…

    Beantwoorden
  • 8. Rubens  |  februari 21, 2008 om 3:41 pm

    Heb jij inzage in zijn agenda misschien?

    Beantwoorden
  • 9. The Lodge Keeper  |  februari 21, 2008 om 3:54 pm

    Nee, maar mijn kennis van en netwerk in de tabaksindustrie is meer dan groot genoeg en ik kan niet anders dan hier eens goed mee lachen.

    Beantwoorden
  • 10. sim  |  februari 21, 2008 om 4:06 pm

    kem den indruk dat het hier om het hardst stoefen is

    Beantwoorden
  • 11. xtremels  |  februari 21, 2008 om 5:00 pm

    @ sim: geloof me vrij, wat The Lodge Keeper zegt over zijn netwerk in de tabaksindustrie klopt.

    Dat neemt niet weg dat er af en toe eens gestoeft mag/moet worden!

    Beantwoorden
  • 12. Vincent Van Elven  |  februari 21, 2008 om 8:16 pm

    Ik heb beroepshalve ook met de tabaksindustrie te maken, en als ik mijn netwerk mag geloven, dan is het wettelijk vastgesteld dat het minimum 19 stuks is, tenzij de prijs zo groot is als die van 19 dus pakjes van 14 kunnen in principe op de markt gebracht worden. Al is dat commercieel misschien niet echt een goeie zaak.

    Beantwoorden
  • 13. Steven Feys  |  februari 22, 2008 om 10:07 am

    Doe geen moeite, Vincent

    Beantwoorden
  • 14. The Lodge Keeper  |  februari 22, 2008 om 10:52 am

    Als je erin slaagt om binnen drie jaar tijd die weekendpacks met 14 sigaretten op de Belgische markt te introduceren, dan kom ik hoogstpersoonlijk je Maserati wassen, je jacuzzi kuisen, je cd-collectie alfabetiseren, je dakgoot schoonmaken en je afwas doen. En die vervelende buurman op zijn smoel slaan zo je wil.

    Beantwoorden
  • 15. Henri  |  februari 25, 2008 om 12:17 pm

    10+10+10=30
    25+25=50
    20+20=40
    14+14=28

    your point being? ik snap ’t ni echt … waarom 14?

    en waarom niet 0?

    Beantwoorden
  • 16. Jonas  |  maart 6, 2008 om 3:24 pm

    14 Sigaretten in een pakje, noemt ge dat een idee van goudwaarde? Daar kan iedereen toch opkomen?

    Beantwoorden
  • 17. xtremels  |  maart 7, 2008 om 8:26 am

    ’t Is stil aan de overkant.

    Ik denk dat hij in drukke onderhandelingen zit met de tabaksindustrie.

    We gaan nog moeten beginnen geloven dat we niet belangrijk zijn voor Stevie. Zo zijn fanclub in de steek laten… Ik had het hem nooit nagegeven. Zo een oprechte en eerlijke, vriendelijke mens!

    Beantwoorden
  • 18. The Lodge Keeper  |  maart 7, 2008 om 4:30 pm

    Misschien is hij deze keer wat grondiger research aan het doen voor zijn volgend verhaaltje.

    Beantwoorden
  • 19. Riix Hanenwurger  |  januari 28, 2009 om 7:54 pm

    Steven Feys had die crisis zijn aankomen. Zijn zwijgen van bijna een jaar is het bewijs dat hij ons allemaal bij de kladden heeft. Hopelijk bevalt het eiland hem.

    Beantwoorden
  • 20. Annie  |  maart 26, 2009 om 9:08 am

    good post.for more please refer to our Advertising and Marketing Resources network

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



